آینده لینده و افزایش دستمزد در آلمان

آینده لینده و افزایش دستمزد در آلمان

روزنامه هند سبلات در شماره امروز خود با تیتر «غول جدید داکس» به سراغ ادغام دو شرکت لینده آلمان و پرکس‌ایر آمریکا رفته و آن را بی‌نقص خوانده است.

به گزارش این روزنامه، حالا شرکت جدید با درآمد عملیاتی 28 میلیارد دلار، جایگاه شرکت فرانسوی ایر‌لیکویید را به عنوان قدرت اول این صنعت گرفت.

این روزنامه آلمانی نوشته شرکت جدید با ارزش تقریبی 84 میلیارد یورو میان شرکت‌های داکس در رتبه دوم پشت سر SAP قرار می‌گیرد. البته رایتسله در گفتگو با هندلسبلات گفته که بزرگی شرکت حاصل در این اقدام مهمترین موضوع نبوده اما همانطور مشخص است، شرکت به طور مثال می‌تواند در چین از پس هر قرارداد میلیاردی برآید.

شرکت لینده مدت‌هاست که دفتر مرکزی خود را به دوبلین ایرلند منتقل کرده و از این پس نیز با مدیریت استیو انجل، مدیر فعلی پرکس‌ایر فعالیت خواهد کرد. در پاسخ به انتقادها رایتسله گفته که شرکت لینده مدت‌هاست که دیگر شرکتی آلمانی نیست و فقط تعداد کمی از کارمندان و مقدار کمی از حجم تجاری آن در آلمان است. بیشتر سرمایه‌گذاران این شرکت هم در خارج از آلمان هستند.

مثبت هشت درصد به نفع خدمات اجتماعی» تیتر دیگریست که روی جلد روزنامه آلمانی هندلسبلات نقش بسته است. این روزنامه نوشته افزایش دستمزد برای ایالات مختلف آلمان احتمالا حدود هفت میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

بر اساس طرحی که از مذاکرات سندکاها و دولت به دست آمده از این پس جمعیت تقریبا یک میلیون نفر از شاغلین در بخش خدمات اجتماعی که بر اساس تعرفه مشخص اتحادیه حقوق می‌گیرند با قانون جدید از ژانویه امسال 3.2 درصد تا سال 2020، 3.2 درصد و  تا سال 2021، 1.4 درصد دیگر افزایش دستمزد را تجربه کنند. البته برای این مقدار حداقل افزایش 240 یورو نیز در نظر گرفته شده است

این افزایش به گفته ماتیاس کولاتس، از حزب سوسیال، بهبودهایی برای پرستاران، نگهداران سالمند، مربیان و بهیاران اجتماعی به ارمغان خواهد آورد.